2011. augusztus 14., vasárnap

Ajándékcsomagolás tutorial - Levehető díszítés - avagy nem kell mindent széttépni

Urban:eve blogjában arról beszélgettünk hogy:

Ki ne ismerné a sirámot, mikor átadja az általa szépen becsomagolt ajándékot, hogy : "-Jaj Istenem, szét kell tépni ezt a gyönyörűséget." Mivel sokszor csomagoltam már, én is bele ütköztem ebbe a "feladatba", mert, hogy ez egy feladat, egy kihívás, az embernek. A csomagolás első lépése a tervezés. Megtervezed, és utána megalkotod. A színeket összepasszítod, és kitalálod, hogyan előzd meg a sirámot... :))) - a képekre kattintva nagy méretben is megnézheted.

Ez egy becsomagolt sima könyv


A következő lépés, hogy vágsz egy széles papírcsíkot, és középen hosszában behajtod, a két végét keresztben behajtod 1-1cm-re. Ez a csík behajtva, pont akkora legyen, hogy a könyvön hosszában a két széléhez simán passzoljon.


 Teszel belülre hosszában is, és a behajtott rész belsejére is kétoldalú öntapadós ragasztót /itt kezdődik a profiság... :)))/ - az enyém olyan, hogy csak utólag kell lehúzni róla a hordozó anyagot.


 Aztán odaragasztod...


A behajtott darabra is ragasztasz egy darabot..

Utána felépíted rá a díszítést. Jelen esetben, én rákapcsoztam kapcsozó géppel egy szalagot.
Alul a szalagot kapcsozd oda, és akkor nem fog lebegni az anyag.


Hurkold, göndörítsd, hajtogasd...mindent szabad!

 
Na...elkészültem ezzel a fázissal.


A drót az egy csoda, főleg az aranyszállal bevont, amit ehhez a kompozícióhoz választottam, lévén a szalagomban is van arany színű csík.


Választottam még szépséges bronzos gombokat, amiket egy turkált kabátról vágtam le, és ráfűztem az arany drótra, és azt összesodortam. Nem fog leesni!


A drótot odakapcsoztam a felkapcsozott szalaghoz. Lehetőleg közel a gombhoz kapcsozzuk meg, mert akkor nagyon lógni fog ha távolabb kapcsozzuk. :))) A drótot közben szakaszonként is kapcsozzuk oda, hogy ne lebeghessen az ajándékon esetleg túl nagy darab.


Alakulunk...


És mi van, ha elfogy a drót? Csiga alakba megtekered a végeket, így szép végződést alakítasz ki.
Aztán, ha esetleg rövid volt, mint nekem, levágsz egy másik darab drótot, és folytatod a kompozíciódat.


Kész...íme a hátulja.


Most ráillesztjük az alapunkra, és belőjük, hogy hova szeretnénk illeszteni a díszítést, aztán hajtsuk rá, és ragasszuk rá a behajtott széleket a csomagolás széléhez. Pont oda esik így, ahol majd kibontják...Lehet középre tenni a díszítést, vagy balra érdemes még - ez az az irány ami még jól esik a szemnek.Nagyon érdekes, hogy nekem az alapon nem volt világos csík ott, ahová a díszítés jobb oldalát illesztettem. Direkt úgy forgattam, hogy oda essen!



És egy utolsó közeli fotó. A drótot lehet finoman alakítani utólag, hogy csinos legyen.


A plasztikus csomagolás nagyon mutatós...
Ez a díszítés fajta kis és közepes méretű csomagolásokhoz jó. A nagy méretnél már érdemes a csíkot is rögzíteni a nagy felületen! Kapcsozni a durvább anyagokat érdemes, a finomabbaknál lehet csomózni...
Természetesen a megajándékozott a díszítést így elteheti emlékbe, vagy akár újra felhasználhatja.
További csomagolás elmélet itt: eveartschool

Ha tetszik, és szeretnéd megosztani másokkal, 
kérlek a blogom nevét mindenképp tüntesd fel a honlapodon, 
mivel sok munkámba került elkészíteni ezt a bejegyzést! 
Köszönöm szépen!

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki! Biztos elgondolkozna az ünnepelt, hogy széttépi-e.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm! Csak a szélén kezdje bontani, és megtarthatja ami a tetején van. :)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...